Zaawansowane
Szukaj
  1. Home
  2. Najlepsze ćwiczenia na trening w domu
Najlepsze ćwiczenia na trening w domu

Najlepsze ćwiczenia na trening w domu

  • 16 March 2020
  • 0
  • 193
  • 0

Panuje koronawirus, więc w najbliższym czasie powinno się pozostać w domu, te chwile może umilić nam trening. Zamknięte siłownie nie przeszkadzają w potrzymaniu świetnej formy, o którą można zadbać w mieszkaniu. Warto kilka razy w tygodniu poświęcić czas na intensywny wysiłek. Prezentujemy najlepsze ćwiczenia, które można wykonywać we własnych czterech ścianach, gdy na zewnątrz rozprzestrzenia się groźny koronawirus. Wcale nie trzeba mieć specjalnego sprzętu, w wielu przypadkach wystarczy masa własnego ciała.

Aby uniknąć niepotrzebnych urazów, należy pamiętać o porządnej rozgrzewce. Podnosi ona temperaturę ciała oraz przygotowuje organizm do wzmożonego wysiłku.

Jest to ważny aspekt, który nie może zostać pominięty. Wszystkie mięśnie, ścięgna, stawy oraz więzadła potrzebują odpowiedniego rozruszania, aby nabrały elastyczności. Organizm musi zostać ukrwiony, bowiem podczas treningu serce bije szybciej, pompując krew. Cały układ krwionośny podczas wysiłku wskakuje na „wyższe obroty”. Zaleca się, aby rozgrzewka trwała ok. dziesięć minut.

Poniższy plan numer jeden zalecamy zrobić w 2-4 obwodach. Proponujemy 30 sekund przerwy pomiędzy ćwiczeniami i dwie minuty po każdym obwodzie. Zaleca się trenować 2-5 razy w tygodniu. Jeśli chodzi o powtórzenia, to za każdym razem należy celować w najwyższą liczbę.

Lp.ĆwiczeniePowtórzenia
1.Pompki klasyczne z rękami rozstawionymi na szerokość barków (dla ułatwienia można robić je na kolanach)8-15
2.Przysiady20-30
3.Pady (padnij, powstań)8-15
4.Brzuszki proste15-30
5.Podskoki z przyciąganiem kolan do klatki piersiowej8-15
6.Pompki z rękami ustawionymi jak najwęziej (dla ułatwienia można robić je na kolanach)8-15
7.Brzuszki skośne10-15 na stronę
8.Wykroki w przódPo 10-15 na nogę
  • Udostępnij:

Zostaw swój komentarz